Diş telaşımız..

Posted by Burcu U.Ç. on 27 Eylül 2011 Salı. Filed under: , , , , ,

Geçtiğimiz 1 haftanın gündemi Duru' nun dişleriydi.Aman ya!! ne dişmiş demeyin.Önemli olduğunu bilirdim de bugün ki yüce arama motoru araştırmamla bu konuda ne kadar az şey bildiğimi fark ettim.Evet başımıza bir şey geldi mi ben ilk önce oturur internetten kaynak kaynak araştırır,okurum.Daha sonra da çocuk doktorumuza okuduklarımı sorarım.Doğru olduğuna inansamda internetten okuduklarımı hemen uygulayamıyorum.
Her konuda olduğu gibi dişlerle ilgili de bir sürü yazı var.Tabi benim ilgilendiğim kısım asıl işin zor kısmı..Bakımı!!! Evet zor bence..Uygulaması değil de devamlılığı zor.Ben bu konuda biraz tembelim ya da unutkan.Bazen çok ihmal ettiğimi düşünüyorum.Ama konu Duru olunca bu sefer dikkatli davranmam gerekiyor.Hele ki o demir ilacı yok mu faydasını bilmesem Duru' ya kullanmaktan vaz geçicem.(doktorunuz uyarır,dişleri boyuyor ve mutlaka damladan sonra dişlerin temizlenmesi gerekiyor)Asıl burdan çıktı her şey!!
Bugün nelere dikkat etmeliyim diye şöyle biraz araştırma yaptım da bakın neler buldum..
          Öncelikle bebeklerde ağız ve diş sağlığı doğar doğmaz başlarmış.Aslında buna yenidoğan döneminden aşinayız.Günlük bakımlar falan..Bu günlük bakımlar ağız içini yumuşak,nemli tülbent ya da gazlı bezle silmeler her gün yapılmalıymış ki bakteriler çoğalmasın.(İşte benim tembelliğim her gün kısmında..:( )Eğer bu bakteriler temizlenmezse yeni çıkacak dişler sağlıklı büyüyemiyor,zayıf kalıyor ve çabuk çürüyor. O yüzden özellikle ilk diş çıkar çıkmaz mümkünse her sabah kahvaltıdan sonra ve akşam son öğünden sonra temiz bir bezle ağız içi ve dişler silinmeli.Eğer silinemiyorsa da bol su içirilmeli ki ağız içi bir nebze de olsa temizlensin.
          Bir de çürüklere davetiye çıkaran biberon ve emzikler var.Biberon çürükleri diyorlar bunlara..Eğer uzun süre biberonla meyve suyu,süt,mama alıyorsa bu da dişleri bakterilerle kaplarmış ve devamlı biberon devamlı biberon olunca ağız kendini temizleyemezmiş.Emzikte de aynı mantık,her zaman ağızda olan emzik dişleri ve ağız florasını olumsuz etkiliyor.
Burda da şu öneriyi yapmış pedodontistler(bebek ağız ve diş sağlığı uzmanları)..Devamlı elde biberon alışkanlığı 1 yaşından sonra bardağa dönüştürülmeli.Bebeğiniz gece biberonla uyumak istiyorsa da içtiği sadece su olmalı.
          Ayrıca 6-9 aylık dönemde yada ön kesici dişlerin tamamlanmasıyla (9-12 ay) pedodontist kontrolü öneriliyor.Ben bunu bu gün öğrendim doğrusu.

Bu konuda yakın zamanda gördüklerimden sonra bu konuyu özellikle paylaşmak istedim.Bakalım bu dişler bana daha neler öğreticek?
Devamı gelir mutlaka.Daha bunun diş buğdayı var.Haftaya da bunu yazarım.:)

No Responses to Diş telaşımız..

Leave a Reply