Ek Gıda Kabusu!!!

Posted by Burcu U.Ç. on 29 Eylül 2011 Perşembe. Filed under: , ,

    Bu konuda hiç uyaran olmamıştı beni.Tecrübeli annelerin hepsi ''uykusuz kalacaksın,şimdi gezdiğin gibi gezemeyeceksin'' deyip durdular.Kendimi bunlara hazırlamıştım hazırlamasına da bu yemek yedirme konusuna hazırlıksız yakalandım..
    Ne kadar zormuş Allah aşkına? Pek uykusuzluk çekmediğimden mi yoksa henüz rahat rahat gezebildiğimden mi bilmiyorum ama beni asıl yoran bu ek gıdalara geçiş oldu.Ne güzel 6 ay sadece anne sütü vermeyi planlarken Duru 4. ayda anlaşmayı bozdu.
Hikayemiz şöyle..
Herşey iyi hoş giderken ne olduysa bizim hatun kilo almayı yavaşlattı (hatta nerdeyse kesti) Hal böyle olunca 4 aylıkken meyve püresi ve muhallebilere başladık.Başta sorun etmedim,azar azar hem ben evdeyken alışmış olur diye düşünüyordum.Bazen yedi bazen yemedi 1 ay geçti gitti..5. ay muayenesine gittik ki Duru yine az kilo almış..Tabi ne oldu sizce? 1 öğün daha eklendi..Çorba!! Kabus..!!Bu öğünde gerçekten ne kadar zorlandığımı bir ben biliyorum bir de Allah..Ne yapacağımı şaşırım oldum..Zaten pek çorba bilmeyen ben günden güne aştım resmen.Ama nafile.''I-ı'' demeyi bile öğrendi çorba sayesinde..Aman çok zorlamacağım dedim.Kaşıktan korkutmayacağım güya.Yine 1 ay geçti güç bela..

6. ay muayenesine gittik merakla.Acaba kilo almış mı?Baba Çalışkan'la iddiaya falan giriyoruz.''Şu kadar almıştır,yok şu kadar almıştır'' diye.Almış almasına da yine çok az..Daha çorbaya alışamamışken bu seferde kahvaltı başlamasın mı?Başta doktorumuzun her dediğine harfiyen uyuyoruz.Ama 1 hafta sonra gel gör ki onun listesiyle Duru'nun yedikleri arasında dağlar kadar fark oluyor.Artık ne severse,ne zaman yerse ona göre şekilleniyor öğünler.
    Geçen hafta da az kilo almış deyince kafamın tası attı..O kadar uğraştığıma mı yanayım,yedirmek için kırk takla attığıma mı,yoksa bunların boşa çıkmasına mı? Görseniz halimi ne şebeklikler yapıyorum.Ama bir konuda da kararlılığımı takdir ediyorum kendimce.Bu vakite kadar televizyon karşısına kesinlikle oturtmadım.Yemek yesin diye hep televizyonun başına geçirirler ya ben bunu denemedim,denemeyi de düşünmüyorum.
Artık kaşıktan korkarsa da korksun.Zorluyorum!!1 ölçü belirledim o bitene kadar kurtuluş yok..Gidip gelip çöküyorum başına..Tabi çok yoruluyorum o başka.Kolay değil!!Bazen ses tonum giderek yükseliyor..Duru'nun bakışlarını fark edince mola veriyorum hemen.Hem o biraz kurtulsun hem ben sakinleşiyim diye.Bazen de kaşığı giderek zorladığımı fark ediyorum.En ufak bi aralığı bile değerlendiriyorum.Ama o kadar akıllı ki gülecekse de ağlayacaksa da ağzını açmadan yapıyor hepsini..
Ne yapayım? Nasıl yapayım bilmiyorum..Yedirilmesi gereken 3 ana öğün,2 ara öğün var.Ve bunlar taze yapılacak,taze yedirilecek..Artık gerisini siz düşünün.
     Bakalım 1 ay  da böyle deneyeceğim..Biraz da benim borum ötsün.Daha 7 aylıkken durum buysa bunun ilerisini düşünmek bile istemiyorum
Bu durumda ki tüm annelere sadece sabır diliyorum!!

1 Response to Ek Gıda Kabusu!!!

  1. denizinannesi

    Sevgili Burcu selam,

    benim de 6 ay olmak uzere bir kizim var, anne sutu almadigi iicn 4.5 aylik kati didaya basladik yavas yavas. Once pirinc unu, sonra yulaf simdi de yavas yavas sebze pureleri ama tabii herseye de bayilmiyor hatta zorladigim icin mesela muzu ydirmede birkac kere kustu. 6 ay dolunca baska seylere de baslayacagiz. Biz Amerika'ds yasiyoruz o nedenle beslenme onerileri baska, Turkiye'deki dr umuz da bazi onerilerde bulundu.
    Sizin bebk su anda nasill yiyiyor ve de bana kahvalti onerisi veriri kisiniz? Kac ayda tam olarak kahvalti verdiniz ve neydi? Ben sadece sabahlari formulasindan sora yulafli meyve puresi veriorum. Ama yumurta peynir ve baska seyler de verenler varmis.

    Sevgiler, islerinizde kolayliklar
    Ipek

Leave a Reply